حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
امان از افراط ، امان از تفریط - هشدار قرن 21
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشدار قرن 21

اسلام از افراط و تفریط مصیبت بسیار دیده و افراط به مراتب خطرناک تر از تفریط است.

از اینکه اینجانب اپان از مریدان و عاشقان رهبر عزیزمون هستم برای همه دوستانی که منو از دور یا نزدیک می شناسند پوشیده نیست یا لا اقل از قالب وبلاگم می شه اینو فهمید. اما همیشه سعی کردم تا با زبان عامیانه از کسانیکه دارن خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه اسلام می زنند انتقاد کنم. سوژه قبلی جناب آقای مهران بودند که دانسته با نظام مخالف بودند اما سوژه این بار نویسنده یا بهتره بگم مدیر محترم سایت"مبارز کلیپ"(mobarezclip.com) هستند. در اینکه ایشون یک فعال عرصه سایبری هستند و خدمات زیادی به عرصه فرهنگی سایبری داشتند و دارند شکی نیست اما من امروز مطلبی در سایت ایشون دیدم که منو به فکر گذاشتن این پست انداخت.

ایشون در پستی که در انتقاد از حجه الاسلام دانشمند گذاشتند ایشون رو به دلیل اینکه از مقایسه رهبر عزیزمون با امام علی (ع) ناراحت بودند سرزنش کردند.من بسیار مخالف لهن و ادبیات سخنرانی آقای دانشمند هستم اما از این مطلبی که در سایت مبارز کلیپ از ایشون نوشته شده بود برداشت بدی نکردم ایشون ناراحت از این بود که ما چرا باید مقام معظم رهبری با امام معصوم(ع) قیاس کنیم در حالی که خود آقا هم از این امر ناراحت هستند. به نظر من این حرف کاملا درسته.مقایسه زمان حال با زمان مولا علی(ع) به جهت کسب بصیرت یا مراجعه و درس گرفتن از رخدادهای زمان آن بزرگوار و استفاده از این درس ها در زمان حال بسیار کار عالیه اما مقایسه شخصیتی کار اشتباهیه که البته این یه نکته ظریفه امیدوارم منظورم رسونده باشم و کسی برداشت منفی نداشته باشه.

دوست عزیز و محترممون در وبسایتش نوشته"حضرت سید علی(ع)" رهبر عزیزمون هم حضرت هستند و هم سید و هم ما بر ایشون سلام می فرستیم اما به کار بردن اصطلاح و عنوانی که برای معصوم به کار برده می شه برای یک غیر معصوم کار قشنگی نیست اگه من کلمه سید نمی دیدم فکر می کردم منظور امیر المومنین علی (ع) هست!

امیدوارم مواظب رفتارمون باشیم تفریط فقط پشت حق خالی می کنه اما افراط علاوه بر اون تیشه به ریشه حق می زنه و چون فرد افراطی خودش نه تنها متوجه اشتباهش نیست بلکه اونو درست هم می دونه در نتیجه سرعت آسیب رسانی افراط بیشتر از تفریط هست.

دوستان می تونند نظرات موافق یا مخالفشون رو در قسمت نظرات بیان کنند.

 


[ شنبه 90/8/21 ] [ 2:0 صبح ] [ epan ]
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 86720