حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
آذر 90 - هشدار قرن 21
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشدار قرن 21

پایگاه اینترنتی کمپین جمع‌آوری یک میلیون امضا در اعتراض به گزارش احمد شهید گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در ایران آغاز به کار کرد. دانشجویان دانشگاه‌های کشور می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتیاین کمپین با امضای این طومار اعتراض خود نسبت به یک‌جانبه و خلاف واقع بودن گزارش احمد شهید را اعلام کنند.

آدرس سایت کمپین —- www.campiran.org

 


[ یکشنبه 90/9/20 ] [ 6:27 عصر ] [ epan ]

این پهپاد (پرنده هدایت پذیر از راه دور) که این روزها خبر شناسایی و نشوندن اون توسط متخصصین کشور ما زیاد شنیده می شه بسیار شبیه به بمب افکن F-117 ساخته شده چون یکی از اصول رادارگریزی، شکل بدنه یک وسیله است.

امواج فرستاده شده توسط رادار در اثر برخورد به موانع بازتاب پیدا می کنه و به گیرنده برمی گرده به این ترتیب باعث شناسایی می شه.

اما بدنه اجسام رادار گریز طوری طراحی می شه که امواج رادار با برخورد به اونها برنمی گرده بلکه با زاویه خاصی منحرف می شه بنابراین از دید رادارها محفوظ می مونند اصول رادار گریزی پهپاد RQ 170 و بمب افکن F-117 هم تا حد زیادی بر این پایه استوار هستند.

این تکنولوژی در ظاهر ساده به نظر می رسه اما طراحی چنین بدنه ای بسیار کار دقیق و ظریفی هست بنابراین ایران علاوه بر استفاده اطلاعاتی و تکنولوژیکی که می تونه از این پهپاد داشته باشه حداقل فایده ای که برای ما داره اینه که از بدنه اون الگو بگیریم و به تکنولوژی بدنه یکی از پیشرفته ترین پهپادهای دنیا دست پیدا کنیم که این امر ایران رو چندین قدم در تولید پرنده های بدون سرنشین رادار گریز به جلو خواهد برد.

 


[ پنج شنبه 90/9/17 ] [ 9:17 عصر ] [ epan ]

بصیرت یعنی بدانیم آن شمری که سر حسین(ع) را جدا کرد جانباز جنگ صفین بود.

ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت عرض می کنم.


[ پنج شنبه 90/9/10 ] [ 10:47 عصر ] [ epan ]

پس از آنکه تصویر یک پلیس آمریکایی که در حال اسپری کردن گاز فلفل به چشمان دانشجویانی که به صورت گروهی بازداشت شده بودند در فضای مجازی منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد، جنبشی بر ضد این اقدام و نحوه سرکوب کردن معترضان آمریکایی در اینترنت بوجود آمد.

طراحان امریکایی با قرار دادن عکس این افسر پلیس آمریکا که در حال اسپری کردن گاز فلفل در چشم شخصیت‌های مهم و حضور در نقاشی‌های معروف هستند، به نوعی اعتراض خود را نسبت به این عمل سرکوبگرانه اعلام داشتند و بدین ترتیب این افسر پلیس آمریکایی به نماد سرکوب جنبش وال استریت بدل شد.

 

 


[ شنبه 90/9/5 ] [ 11:19 صبح ] [ epan ]
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 86580