حرم فلش - کد دعای فرج برای وبلاگ
تیر 90 - هشدار قرن 21
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشدار قرن 21

آشنایی با سیلو های پرتاب موشک سپاه
در اولین روز رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 نیروی هوافضای سپاه اقدام به نمایش و رونمایی از سیلوهای استراتژیک پرتاب موشک های بالستیک خود نمود.
این سیلو ها  طبق گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده از فناوری پیشرفته ای بهره می برند و اولین انها 15 سال پیش طراحی و ساخته شده اند.
سازه این سیلوها به فناوری کاملا پیچیده بصورت بومی طراحی و ساخته شده است.طبق سخنانی که در فیلم مورد اشاره عنوان می شود این سیلو ها در سرتاسر ایران از شرق تا غرب و شمال تا جنوب گسترده هستند و به جمهوری اسلامی امکان وارد کردن ضربات شدید به دشمن را در صورت حمله می دهند.

 

درب ورودی محل سیلوهای موشکی سپاه

درب ورودی محل سیلوهای موشکی سپاه

همانطور که در فیلم پخش شده در صدا و سیما نمایش داده  می شود،از محل این سیلوها به سختی محافظ می شود،و در عکس کاملا مشخص است که درب ورودی این مکان توسط استتار خاکی رنگ پوشیده شده است،احتمالا این سیلو یا مجموعه سیلو ها در مناطق کویری کشورمان قرار دارد.

سالن ورودی منتهی به سیلوهای پرتاب موشک

سالن ورودی منتهی به سیلوهای پرتاب موشک

برخی قسمت های این سالن منقوش به تصاویری از رشادت جوانانی بود که در 8 سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و با دست خالی از کیان ایرانی اسلامیشان دفاع کردند و دشمن بعثی را از اب و خاکشان بیرون راندند.

 

درب اصلی ورود به سیلو

درب اصلی ورود به سیلو

در پشت این درب موشک آماده به شلیک قرار داد،جنس درب احتمالا ضد انفجار است،در سمت چپ تصویر درب دیگری مشاهده می شود که احتمالا اتاق کنترل موشک است،البته طبق گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه این موشک ها از قبل روی اهداف خاصی تنظیم شده اند و در قالب موارد نیاز به نیروی انسانی برای کنترل انها نیست.

 

نمایی از قسمت پایینی سیلو و محل استقرار موشک(شهاب-3)

نمایی از قسمت پایینی سیلو و محل استقرار موشک(شهاب-3)

نمایی از پایین که درب بالایی سیلو را نشان می دهد

نمایی از پایین که درب بالایی سیلو را نشان می دهد
نمایی از موشک درون سیلو

نمایی از موشک درون سیلو

در این تصویر نمایی از موشک (شهاب 3-آ) را درون سیلو می بینید،همانطور که در تصویر پیداست قطر سیلو و همچنین ارتقا سیلو از موشک بسیار بزرگتر است و میتوان حدس زد احتمال تعویض این موشک ها با نمونه های پیشرفته تر با ابعاد دیگری نیز وجود دارد و در حقیقت در ساخت سیلو ها اینده نگری هم مد نظر قرار گرفهت است.با توجه به ارتقا حدودا 16 متری موشک شهاب 3آ میتوان ارتفا سیلو را با احتشاب سکوی پرتاب چیزی حدود 22 تا 23 متر تلقی کرد.

نمایی نزدیک از کلاهک موشک درون سیلو

نمایی نزدیک از کلاهک موشک درون سیلو

از کلاهک موشک مشخصا معلوم می شود که موشک فوق شهاب 3 و احتمالا بسیار قوی سری اول این موشک یا همان آ است.شهاب 3 در نمونه اولیه بردی برابر 1300 کیلومتر را داراست.

گفته های فرمانده نیروی هوافضای سپاه مبنی بر وجود این سیلو ها از 15 سال پیش و همچنین تصاویر شلیک این موشک از درون سیلو باعث گمانه زنی های بسیاری در بین علاقمندان به صنایع موشکی می شود.موشک شهاب 3 اولین پرواز ازمایشی خود را در سال 1997 انجام داده است یعنی چیزی حدوده 11 سال پیش،گفته های فرمانده سپاه و همچنین انتشار فیلم شلیک شبانه این موشک از سیلو در حالیکه در هیچ منبع غربی تا بحال به صراحت راجع به وجود سیلو های پرتاب موشک در ایران اشاره نکرده است،باب جدیدی از گفتمان موشکی را برای کشور عزیزمان رقم میزند.به علت مسائل حفاظتی امکان موشکافی قضایا متاسفانه وجود ندارد.

کیت کنترل دستی  درب سیلو

کیت کنترل دستی  درب سیلو

 

درب اصلی سیلوی موشکی سپاه

درب سیلو

پرتاب موشک از سیلو

لحظاتی قبل از شلیک موشک از درون سیلو درب سیلو باز شده و گاز های حاصل از روشن شدن موتور در لحظه پرتاب در تصویر دیده می شود

لحظه پرتاب موشک از سیلو

موشک در حال پرتاب از درون سیلو

منبع: میلیتاری پارسی

 


[ جمعه 90/4/31 ] [ 1:24 صبح ] [ epan ]

ولادت یگانه منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عج) مبارک

میلاد امام زمان(عج)

روزگاری شهر ما ویران نبود * دین فروشی اینقدر ارزان نبود

صحبت از موسیقی و عرفان نبود * هیچ صوتی بهتر از قرآن نبود

دختران را بی حجابی ننگ بود * رنگ چادر بهتر از هر رنگ بود

مرجعیت مظهر تکریم بود * حکم او را عالمی تسلیم بود

اینک اما...

پشت پا بر دین زدن آزادگی است * حرف حق گفتن عقب افتادگی است

آخر ای پرده نشین فاطمه(س) * کی رسی بر داد دین فاطمه(س)؟

اللهم عجل لولیک الفرج


[ شنبه 90/4/25 ] [ 6:49 عصر ] [ epan ]

نگاهی به وضعیت خوانندگان رپ زیرزمینی در ایران

متن زیر نوشته جناب آقای علیرضا بیرانوند هست که در خبرگزاری فارس منتشر شده بود فکر کردم ذکر این متن در وبلاگ بتونه بسیار مفید باشه از دوستان خواهش می کنم تا به ادامه مطلب هم برن چون قسمت مهم متن در ادامه آورده شده.

خوانندگان رپ زیر زمینی در ایران

در سال های اخیر تعداد خوانندگان رپ زیرزمینی رشد قارچ گونه ای داشته و تعدادشان به دلایلی که قبلاً ذکر شد رو به گسترش است. دشمنان انقلاب تمام تلاش شان بر این است که از طریق خوانندگان رپ، فرهنگ انحرافی هیپ هاپ را در کشور گسترش دهند؛ فرهنگی که در آن کثیف ترین و مشمئز کننده ترین کارها به عنوان الگو معرفی می شود و با کمال تأسف برخی از جوانان کشورمان تحت تأثیر تبلیغات بی رحمانه سایت ها و شبکه های ماهواره ای، به آثار خوانندگان منحرف این سبک روی آورده اند، لذا به نظر می رسد بررسی وضعیت خوانندگان رپ و شناساندن این بزهکاران به جامعه امری ضروری در جهت مبارزه با این پدیده ضد فرهنگی باشد. به دلیل اینکه پرداختن به همه خوانندگان فعال رپ زیرزمینی در این مقال نمی گنجد، در اینجا ضمن معرفی سبک های مختلف رپ زیرزمینی، دو تن از خواننده های فعال هر سبک شناسانده می شود.

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 1:3 عصر ] [ epan ]

دیروز با یکی از اساتید یه بحث نسبتا جدی داشتم. از این بحث فهمیدم که چون ما توی مملکت ایران داریم زندگی می کنیم نباید به فکر اصلاح سیکل های غلط اداری باشیم و باید با اون بسازیم در حالی که من تا حالا فکر می کردم ما باید این قوانین غلط تغییر بدیم نه اینکه خودمون باهاش وفق بدیم!

جالب تر اینه که برای وقت انسان ها هم ارزش قائل نیستن به استاد می گم چرا به قولت به موقع عمل نمی کنی می گه "اینجا ایرانه، صبح نشد عصر، عصر نشد فردا، به هر حال باید تحمل کرد شما تجربه ات کمه و الا این حرف نمی زدی!!!"

در هر حال به نظر من مشکل اساسی این مملکت در درجه اول مدیریت مدیران و طرز فکر عالمان هست و در مراتب بعدی قوانین غلط و... که امیدوارم اصلاح بشه والا این مملکت با این حال خرابش به هیچ جا نمی رسه.


[ سه شنبه 90/4/14 ] [ 9:43 صبح ] [ epan ]

خبرگزاری آفتاب

بعد از انتخابات 88، وقتی به خبرگزاری BBC سر می زدی یه خبرهایی به چشمت آشنا میومد وقتی خوب فکر می کردی یادت میومد که این خبرها رو توی خبرگزاری آفتاب هم دیده بودی!!!

بعد اون ماجراها هر وقت به آفتاب سر میزدی فقط خبر بد و نا امید کننده می دیدی و این اخبار هم طوری عنوان می شد که گویا مقصر همه امور این مملکت دولته حتی جرم شخصی افراد!!!

خبر برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 6 که شنیدین؟ رزمایشی که تیتر اول خیلی از خبرگزاری های بزرگ داخلی و خارجی شده اما توی خبرگزاری آفتاب چیزی نمی بینی به جز یه نقل از فرمانده نیروی هوافضای سپاه توی حاشیه اخبار که بعد از نقل قول اندکی در مورد رزمایش هم توضیح داده انگار نه انگار که رزمایشی به این بزرگی داره توی کشور برگزار می شه رزمایشی که توی اون دستاوردهای بزرگی به نمایش گذاشته شده.

اما به نظر من از اونجایی که آفتاب وابسته به برخی جناح هایی هست که هدفشون بی کفایت نشان دادن انقلاب و دولته و نمی خوان زیاد از دست آورد های فرزندان انقلاب حرف بزنن بنابراین به جای پرداختن به مسائل مهم مملکت که گاها مسائل مهم دنیا هم هست، به جوسازی برای استیضاح رییس جمهور پرداخته.

البته این نظر شخصی منه دوستان می تونن در قسمت نظرات این پست رو تایید یا تکذیب یا ... کنند. 


[ چهارشنبه 90/4/8 ] [ 9:8 عصر ] [ epan ]
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 86581