هشدار قرن 21 |
[ سه شنبه 91/1/29 ] [ 2:30 عصر ] [ epan ]
خیلی از ماجرای اغتشاشات 88 نگذشته کمتر از 3 سال پیش بود علاوه بر اینکه خیابون های دنیای حقیقی جولانگاه فتنه گران شده بود فضای مجازی هم پر شده بود از سایت ها و وبلاگ هایی که برای سران فتنه بازار گرمی می کردند و جو کشور رو ملتهب نشون می دادند. با ورورد بچه بسیجی ها در کنار سایر نیروها به خیابون ها، دنیای حقیقی برای فتنه گران جایی نداشت اما فضای مجازی همچنان آلوده بود تا اینکه بچه های جهاد فرهنگی به صورت انفرادی وارد این فضا شدند رفته رفته سپاه و سایر نهادهای فرهنگی به کمک بچه ها اومدند و با سازماندهی اونها تونستند یک عزم جدی برای فعالیت در فضای مجازی ایجاد کنند کاری که شاید بشه از اون به عنوان یکی از دستاردها و رویش های فتنه 88 به نفع انقلاب اسلامی یاد کرد. اما اوضاع به این ترتیب ادامه پیدا نکرد با عبور ملت از فتنه، نهادها رفته رفته بچه بسیجی ها و گروه های تشکیل شده رو فراموش کردند البته هر از چندگاهی یادی از این بچه کردند اما اطلاع رسانی ها و گردهمایی ها به فراموشی سپرده شد. بچه ها هم که فضا رو آروم دیدند یواش یواش صحنه رو ترک کردند. این روزها شاهد وبلاگ های ارزشی بسیاری هستیم که یا خیلی وقته به روز رسانی نشدند و یا مدیریت وبلاگ رسما اعلام تعطیلی کرده که البته هر کدوم دلیل خاصی برای این کار دارند. می دونید این کار مثل چی می مونه؟ مثل اینکه وسط میدون جنگ باشی اما به دلیل اینکه دشمن دور و بر خودت نمی بینی با خیال راحت ترک موضع کنی و سنگرت رو خالی بذاری در حالی که دشمن در همین نزدیکی ها کمین کرده و منتظر همین فرصته تا موضع نیرو های خودی رو به راحتی هر چه تمام تر بدست بیاره. تفاوت جهاد فرهنگی با جهاد نظامی در اینه که دشمن در جهاد فرهنگی حضور فیزیکی نداره اما آثار فعالیت هاش رو هر لحظه می تونی ببینی آثاری که بسیار فاجعه بار تر و مخرب تر از آثار بمب هاب خوشه ای و هسته ای هستند. فعالین عرصه فرهنگی باید صبر داشته باشند کار فرهنگی یک کار زمان بر هست که بعد از سالها فعالیت می تونه به بار بشینه و در زمان لازم تاثیر خودش رو بذاره. بنابراین باید به همه نهادهای فعال در زمینه جهاد فرهنگی به خصوص سازمان ها و بچه های فعال در فضای مجازی گفت : در عرصه فرهنگی باید زینب وار کار حسینی کرد
[ پنج شنبه 91/1/24 ] [ 1:17 صبح ] [ epan ]
به مناسبت روز ملی انرژِی هسته ای اولین تلاش های ایران برای دستیابی به فناوری هسته ای به دهه 50 میلادی باز می گردد. تئوری های هسته ای ایران در این زمان بسیار بلندپروازانه می نمود و محمد رضا پهلوی به آن توجه زیادی داشت. برای مطالعه بقیه متن به ادامه مطلب بروید... [ دوشنبه 91/1/21 ] [ 3:42 عصر ] [ epan ]
منزلت و جایگاه رفیع حضرت زهرا علیهاالسلام در نزد حضرت علی علیه السلام نشانگر اوج شخصیت زن در نگاه اوست، یک زن میتواند چنان بالا رود که مایه مباهات و افتخار امام (علیه السلام) گردد. اگرچه بیان عظمت مقام حضرت فاطمه علیهاالسلام در نزد حضرت علی علیه السلام خود تحقیق مستقلی میطلبد لکن در اینجا فهرستوار، به ذکر پارهای از موارد، پرداخته شده تا بیانگر اوج مقام و مرتبه زن در نگرش حضرت باشد. مباهات حضرت علی به همسری فاطمه علیهماالسلام شخصیت بزرگی چون علی علیه السلام به همسری فاطمه علیهاالسلام افتخار میکند و همسری با او را برای خود فضیلت و ملاک برتری بر دیگران و شایستگی پذیرش مسئولیتهای سنگینی چون رهبری جهان اسلام میداند. برخی از موارد که حضرت برای اثبات حقانیت خود به داشتن همسری فاطمه علیهاالسلام استناد فرمودهاند عبارت است از: * در پاسخ نامهای به معاویه از جمله فضیلتها و امتیازهایی که حضرت به آن اشاره میفرمایند این است که «بهترین زنان جهان از ماست و حمالة الحطب و هیزم کش دوزخیان از شماست.»(1) * در جریان شورای شش نفره که خلیفه دوم برای جانشینی وی را تعیین کرده بود حضرت خطاب به سایر اعضا فرمود: «آیا در بین شما به جز من کسی هست که همسرش بانوی زنان جهان باشد؟» همگی پاسخ دادند: نه.(2) * حضرت علی علیه السلام در ضمن پاسخ به نامه دیگر معاویه مینویسد: «دختر پیامبر صلی الله علیه و آله همسر من است که گوشت او با خون و گوشت من در هم آمیخته است. نوادگان حضرت احمد(صلی الله علیه و آله)، فرزندان من از فاطمه علیهاالسلام هستند، کدامیک از شما سهم و بهرهای چون من دارا هستید.»(3) * در جریان سقیفه حضرت ضمن برشمردن فضایل و کمالات خویش و این که باید بعد از پیامبر، او رهبری و هدایت جامعه اسلامی را عهدهدار شود به ابوبکر فرمود: «تو را به خدا سوگند میدهم! آیا آن کس که رسول خدا او را برای همسری دخترش برگزید و فرمود خداوند او را به همسری تو [علی] در آورد من هستم یا تو؟ ابوبکر پاسخ داد: تو هستی.(4) فاطمه رکن علی است از مقامات ممتازی که مخصوص پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت فاطمه علیهاالسلام میباشد رکن بودن برای علی است. در حدیثی میخوانیم پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام فرمودند: «سلام علیک یا ابا الریحانتین، فعن قلیل ذهب رکناک.» (5) چه تعبیر لطیف و زیبایی همان تعبیر حضرت علی علیه السلام در مورد زن که فرمودند زن ریحانه است. پیامبر نیز فرمودند: «سلام بر تو ای پدر دو گل [زینب و ام کلثوم] به زودی دو رکن تو از دست میروند.» علی علیه السلام بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «این یکی از دو رکن بود» و بعد از شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند:« این رکن دیگر است.» مددکار اطاعت الهی انبیاء و پیشوایان معصوم تنها راه سعادت و خوشبختی انسانها را پیروی از دستورات الهی میدانستند و از این رو بهترین همکار و دوست برای آنان کسی بود که در این راستا به آنها کمک کند. میخوانیم علی علیه السلام در پاسخ پیامبر که سؤال کردند:« همسرت را چگونه یافتی؟» گفتند:« بهترین یاور در راه اطاعت از خداوند.»(6) تمسک علی علیه السلام به کلام زهرا علیهاالسلام حضرت در حدیث اربع مائة بعد از این که فرمودند در مراسم تجهیز مردهها گفتار خوب داشته باشید چنین ادامه دادند: «فان بنت محمد صلی الله علیه و آله لما قبض ابوها ساعدتها جمیع بنات بنیهاشم، قالت: دعوا التعداد و علیکم بالدعا.» حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از ارتحال رسول اکرم صلی الله علیه و آله به زنان بنیهاشم که او را یاری میکردند و زینتها را رها کرده و لباس سوگ در بر نمودهاند، فرمود:«این حالت را رها کنید و بر شماست که دعا و نیایش نمایید.»(7) با این که حضرت علی علیه السلام معصوم بوده و تمام گفتههای او حجت است ولی برای تثبیت مطلب به سخن زهرا علیهاالسلام تمسک میکند. این نشانگر عصمت حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام بوده و این که تمام رفتار، گفتار و نوشتار او حجت است و از این جهت فرقی بین زن و مرد نیست. تنها تسلی بخش علی علیه السلام حضرت بعد از شهادت فاطمه خطاب به ایشان فرمودند: «بِمَنِ العَزاءُ یا بِنتَ مُحمَد؟ کُنتُ بِکِ اَتَعزی فَفیمَ العَزاء مِن بَعدِکِ؟» (8)؛ با چه کسی آرامش یابم ای دختر محمد؟ من به وسیله تو تسکین مییافتم؛ بعد از تو با چه کسی آرامش یابم؟ غضب خداوند به غضب فاطمه علیهاالسلام حضرت علی علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل نموده که ایشان فرمودند: «انَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ لَیَغضِبُ لِغَضِبِ فاطِمَه وَ یَرضی لِرِضاها»(9)؛ خداوند عزوجل به خاطر خشم فاطمه، خشمگین؛ و برای خشنودی و رضایت فاطمه راضی میشود. و در حدیث دیگر خطاب به حضرت فاطمه علیهاالسلام فرمودند: « انَّ اللهَ لَیَغضِبُ لِغَضَبِکِ وَ یَرضی لِرِضاکِ»(10)؛ خداوند برای خشم تو، خشمگین و برای خشنودی تو، خشنود میشود. برگزیده پیامبر صلی الله علیه و آله حضرت علی علیه السلام در مصیبت حضرت زهرا علیهاالسلام خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله میفرماید: «قل یا رسول الله عن صفیتک صبری»؛ « یعنی این صفیه توست، بانویی که صفوه تو، مصطفی و برگزیده توست رحلت کرده و صبر فقدانش برای من دشوار است.»(11) تکرار مصیبت فقدان پیامبر صلی الله علیه و آله هنگام ارتحال بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه و بیان وصایا و حلالیت ایشان حضرت در پاسخ میگوید: « پناه به خدا، تو داناتر و پرهیزکارتر و گرامیتر و نیکوکارتر از آنی که به جهت مخالفت کردنت با خود، تو را مورد نکوهش قرار دهم. دوری از تو و احساس فقدانت بر من گران خواهد بود، ولی گریزی از آن نیست. به خدا قسم با رفتنت مصیبت رسول خدا را بر من تازه نمودی، یقینا مصیبت تو بزرگ است مصیبتی که هیچ چیز و هیچ کس نمیتواند به انسان دلداری دهد و هیچ چیز نمیتواند جایگزین آن شود.»(12) مقدم نمودن خواست فاطمه برخواست خویش در هنگام وصیت حضرت زهرا علیهاالسلام در پاسخ امام به ایشان و گریستن هر دو، سپس امام سر مبارک فاطمه علیهاالسلام را به سینه چسباند و گفت:«هر چه میخواهی وصیت کن، یقینا به عهد خود وفا کرده، هر چه فرمان دهی انجام میدهم و فرمان تو را بر نظر و خواست خویش مقدم میدارم.» (13) پایان شکیبایی علی علیه السلام علی علیه السلام که اسوه صبر و استقامت است اما در شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام تاثر و تالم خود را چگونه اظهار میدارد، تا آنجا که بعد از دفن همسر گرامیش در حالی که حزن و اندوه تمام وجود او را فرا گرفته بود خطاب به قبر پیامبر صلی الله علیه و آله عرضه داشت: «خدا چنین خواست که او زودتر از دیگران به رسول خدا بپیوندد، پس از او شکیبایی من به پایان رسیده و خویشتنداری از دست رفته، اما آنچنان که در جدایی تو صبر کردم در مرگ دخترت نیز جز صبر چارهای ندارم شکیبایی بر من سخت است. پس از او آسمان و زمین در نظرم زشت مینماید و هیچ گاه اندوه دلم نمیگشاید. چشمم بیخواب، و دل از سوز غم سوزان است. تا خداوند مرا در جوار تو ساکن گرداند. مرگ زهرا ضربهای بود که دل را خسته و غصهام را پیوسته گردانید و چه زود جمع ما را به پریشانی کشانید… اگر بیم چیرگی ستمکاران نبود، برای همیشه اینجا [کنار قبر زهرا(علیهاالسلام)] میماندم و در این مصیبت بزرگ چون مادر فرزند مرده، اشک از دیدگانم میراندم.»(14) پینوشتها: 1- بحارالانوار/ج41/ صص151و 224. 2- نهج البلاغه. 3- طبرسی/ احتجاج/ مؤسسه الاعلمی للمطبوعات/ بیروت/ چاپ دوم، 1983 میلادی/ج1/ ص135. 4- همان/ ص 123. 5- علامه الحافظ محب الدین الطیری، ذخائر العقبی فی مناقب ذوی القربی/ چاپ بیروت دار المعرفه/ ص 56. 6- بحارالانوار/ ج43/ ص 117. 7- جوادی آملی/ زن در آئینه جمال و جلال/ ص42. 8- رحمانی همدانی/ فاطمة الزهرا بهجة قلب مصطفی/ ص 578/ به نقل از مجمع الروایة. 9- کنزالعمال/ مؤسسه الرسالة بیروت/ ج12/ ص111. 10- همان. 11- نهج البلاغه/ فیض السلام/ خطبه 193. 12- سیدمحمد کاظم قزوینی/ فاطمة الزهرا من المهد الی اللحد/ دارالصادق بیروت/ چاپ اول/ صص610- 609. 13- همان. 14- اصول کافی/ ج1/ ص 159. "فصلنامه پژوهشی و اطلاع رسانی نهج البلاغه"
[ جمعه 91/1/18 ] [ 3:23 عصر ] [ epan ]
هر چند مدت زیادیه دل پری از دکتر دارم و انتقادهای زیادی رو به ایشون وارد می دونم اما انصافا از مصاحبه جانانه ای که ایشون در 28 اسفند با خبرنگار شبکه دوم آلمان داشتند نباید گذشت مصاحبه ای که صدای صهیونیست ها و یعضی از حامیانش رو در آورد و یک شکست برای خبرنگار با تجربه آلمانی محسوب شد. از دوستانی که این مصاحبه رو ندیدند یا نخوندند می خوام حتما با جستجو در اینترنت، متن مصاحبه رو پیدا و مطالعه کنند البته دیدن فیلم مصاحبه و اعتماد به نفس دکتر خیلی جالب تره. [ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 4:11 عصر ] [ epan ]
[ سه شنبه 91/1/1 ] [ 1:4 عصر ] [ epan ]
|
|
[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : night skin ] |